Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/702
Title: Creación de textos literarios con estudiantes de egb nivel medio, aplicando procesos de escritura para favorecer la creatividad y disfrute de la poesía.
Authors: Collaguazo Usihiña, Gladys Madeleine
metadata.dc.contributor.advisor: Palou Sangrá, Juli
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Poesía
Proceso
Creatividad
Poetry
Creativity
Process
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;377
Abstract: Creation of literary texts with students of egb middle level, applying writing processes to favor creativity and enjoy poetry. This work aims to create literary texts with seventh-year students of basic education, through the application of writing processes, to encourage creativity and enjoyment of poetry. The main results are: the recognition of the discursive genre poetry and its basic structure, the expression of ideas and thoughts in front of the poetic text, the definition that the poetry topics are diverse, the manifestation of the author's messages within the text, the elaboration of information in a collaborative way to use it in writing processes. Establish the function of poetic language. As conclusions are presented that students applied cooperative writing, in the first instance, teamwork to perform different tasks, choosing various topics related to the context and continuous correction of writings to finally socialize and reach their recipient.
Description: Creación de textos literarios con estudiantes de egb nivel medio, aplicando procesos de escritura para favorecer la creatividad y disfrute de la poesía Con este trabajo se persigue crear textos literarios con los estudiantes del séptimo año de educación básica, mediante la aplicación de procesos de escritura, para favorecer la creatividad y disfrute de la poesía. Los principales resultados son: el reconocimiento del género discursivo poesía y su estructura básica, la expresión de ideas y pensamientos frente al texto poético, el definir que los temas de poesía son diversos, la manifestación de mensajes del autor dentro del texto, la elaboración de información de manera colaborativa para emplearla en procesos de escritura. Establecer la función del lenguaje poético. Como conclusiones se presentan que, los estudiantes aplicaron la escritura cooperativa, en primera instancia, el trabajo en equipo para ejecutar diferentes tareas, elección temas diversos relacionados al contexto y corrección continua de escritos para finalmente socializarlos y que lleguen a su destinatario.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/702
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-27.pdfTexto completo1,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.