Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/721
Title: Creación de microcuentos de terror
Authors: Valverde Taco, Diana Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Montmany Molina, Begoña
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Microcuentos
Escritura
Destrezas
Micro-stories
Writing
Dexterity
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;358
Abstract: The present work develops a didactic unit that takes like title "The creation of micro-stories of terror" with students of 8th of basic of the "Camilo Ponce Enríquez" Institute. Likewise, it emphasizes the development of the dexterity of the reading and writing skills as a means to achieve the objectives set at the beginning of this unit. Within this didactic unit, the objectives, criteria, skills and indicators that the guidelines of the area of Language and Literature of the Ministry of Education. In addition, the activities that have been applied in the students are presented, which are distinguished by going from an easy level to one that is considered difficult. Following this, the evaluation instruments applied to the same students are exposed, in order to of, collecting the results obtained at the end of this unit and explaining a theoretical framework that covers the information necessary for the development of said unit, applied in this Educational Center. Finally, the improvement proposals are presented in order to find positive increases in the next application of the didactic unit.
Description: El presente trabajo desarrolla una unidad didáctica que lleva como título “La creación de microcuentos de terror” con estudiantes de 8vo de básica de la Unidad Educativa Fiscal “Camilo Ponce Enríquez”. Así mismo hace énfasis en el desarrollo de la destreza de la lectoescritura como medio para alcanzar los objetivos planteados al inicio de esta unidad. Dentro de esta unidad didáctica se exterioriza los objetivos, criterios, destrezas e indicadores que plantean los lineamientos del área de Lengua y Literatura del Ministerio de Educación. Además, se presentan las actividades que se han aplicado en los estudiantes, que se distinguen por ir de un nivel fácil hasta uno que se lo considere dificultoso. Seguido de esto, se exponen los instrumentos de evaluación aplicados a los mismos educandos, con el fin de, recopilar los resultados obtenidos al final de esta unidad y se explicará un marco teórico que abarque la información necesaria para el desarrollo de dicha unidad, aplicada en este Plantel Educativo. Finalmente, se presenta las propuestas de mejora con el fin de encontrar incrementos positivos en una próxima aplicación de la unidad didáctica.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/721
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-46.pdfTexto completo3,37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.