Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/733
Title: La autorregulación de la comprensión lectora en los estudiantes de tercer a.e.b paralelo “b” de la escuela Federico González Suárez durante el año lectivo 2017-2018.
Authors: Fiallos Herrera, Johanna Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: González Argüello, María Vicenta
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Autorregulación
Comprensión lectora
Estrategias
Self-regulation
Reading comprehension
Strategies
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;346
Abstract: This research is entitled: The self-regulation of reading comprehension in third participants a.e.b. parallel "b" of the school Federico González Suárez during the year lective 2017 - 2018. It is done with the sole purpose of developing strategies to improve the self-regulation of reading comprehension, since flaws have been detected in this aspect in all areas of the curricular mesh, especially in Language and Literature. After the hard work of research, it concludes with the idea of gradually integrating strategies to improve the self-regulation of reading comprehension researched in this TFM and in the not too distant future to implement an institutional program, for example CORI (CONCEPT- ORIENTED). RAEADING INSTRUCTION) or THE COMMUNITY OF APPRENTICES within the curriculum in an interdisciplinary way to be part of it and not as something extra that overload the teachers and students.
Description: Esta investigación se titula: La autorregulación de la comprensión lectora en los estudiantes de tercer a.e.b. paralelo “b” de la escuela Federico González Suárez durante el año lectivo 2017 - 2018. Se lo realiza con el único fin de desarrollar estrategias para mejorar la autorregulación de la comprensión lectora ya que se han detectado falencias en este aspecto en todas las áreas de la malla curricular, en especial en Lengua y Literatura. Luego de la ardua labor investigativa se concluye con la idea de integrar paulatinamente durante el PEA las estrategias para mejorar la autorregulación de la comprensión lectora investigadas en este TFM y en un futuro no muy lejano implementar un programa institucional, por ejemplo CORI (CONCEPT-ORIENTED RAEADING INSTRUCCIÓN) o LA COMUNIDAD DE APRENDICES dentro de la malla curricular de manera interdisciplinar para que sea parte del mismo y no como algo extra que sobrecargue a los docentes y estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/733
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TTFM-ELL-58.pdfTexto completo1,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.