Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/738
Title: Estrategias didácticas para fomentar la comprensión lectora en los estudiantes de tercer grado con bajo rendimiento escolar.
Authors: Gonzáles Pilataxi, Irma Adela
metadata.dc.contributor.advisor: Palou Sangrá, Juli
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Estrategias de aprendizaje
Gusto por la lectura
Comprender textos
Learning strategies
Taste for reading
Comprehending texts
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;341
Abstract: The TFM is a proposal of change and the main objective is: Didactic strategies to promote reading comprehension in the third-year students of "B" parallel of basic education from the Basic School "Himmelmann", to improve poor school performance. The responsibility for this failure can be pointed towards the different elements that make up the educational community, which is why I have sought an attractive way to call attention and encourage a taste for reading. Results: Throughout the didactic sequence, the students were acquiring new knowledge that later could be observed in an adequate development and with more security to express their ideas. Conclusion: I could say that reading comprehension is a competence for our whole life, we as teachers must give the greatest possible attention so that students who start their education can develop the reading process, so that they do not have difficulty in reading, in the moment of being in higher degrees and this can allow them to easily understand the different texts.
Description: El TFM es una propuesta de cambio y el objetivo principal es: Estrategias didácticas para fomentar la comprensión lectora en los estudiantes de tercer año de educación básica paralelo “B” de la escuela de Educación Básica “Himmelmann”, para mejorar el bajo rendimiento escolar. La responsabilidad de esta falencia la podemos apuntar hacia los diferentes elementos que conforman la comunidad educativa, es por eso que he buscado una forma atractiva de llamar la atención y fomentar el gusto por la lectura. Resultados: A lo largo de la secuencia didáctica los estudiantes fueron adquiriendo nuevos conocimientos que luego se pudo observar con un desenvolvimiento adecuado y con más seguridad para expresar sus ideas. Conclusión: podría decir que la comprensión lectora es una competencia para toda nuestra vida, nosotros como docentes debemos dar la mayor atención posible para que los alumnos que inician su educación puedan desarrollar el proceso de la lectura, para que de esa manera no tengan dificultad al momento de estar en grados superiores y esto a su vez les permitan comprender con facilidad los diferentes textos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/738
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-63.pdfTexto completo1,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.