Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/785
Title: Implementación del conversatorio con los estudiantes del noveno año de educación general básica de la unidad educativa Mocache
Authors: Gamboa Sánchez, Nancy Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Jiménez León, Marcelino
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Comunicación
Conversatorio
Lenguaje
Communication
Discussion
Language
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;224
Abstract: Teachers are concerned with the teaching of content, because there is a need to advance in planning issues; but there is a need to work on the language skills, because the focus of this area is communicational; since everything that is learned will favor the development of communication, in the research it was proposed to implement the discussion in a practical way, and with the participation of the whole group, to favor the communication of the students of the ninth year of General Basic Education of Mocache Educational Unit, emphasis was placed on the practical phase, which is ultimately what they expected from the proposed unit. It should also be noted that the cut of the theoretical contribution is necessary to satisfy the need for uncontrolled practice required by students, many of them are loquacious, conversational conversation predominates and the exposed unit stoked this interest.
Description: Los docentes se preocupan por la enseñanza de contenidos, porque existe necesidad de avanzar en los temas de la planificación; pero hay necesidad de trabajar las destrezas del lenguaje, porque el enfoque de esta área es comunicacional; ya que todo lo que se aprenda favorecerá al desarrollo de la comunicación, en la investigación se propuso implementar el conversatorio de manera práctica, y con la participación de todo el grupo, para favorecer la comunicación de los estudiantes del noveno año de Educación General Básica de la Unidad Educativa Mocache, se hizo hincapié en la fase práctica, que en definitiva es lo que esperaban de la unidad propuesta. También hay que acotar que el recorte de la aportación teórica es necesario para satisfacer la necesidad de práctica no controlada que exigen los alumnos, muchos de ellos son locuaces, predomina la conversación coloquial y la unidad expuesta avivó este interés.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/785
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-110.pdfTexto completo1,7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.