Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/791
Title: El texto escrito y su intención comunicativa
Authors: Ramírez Sánchez, Diana Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Sabaté, Joan Marc
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Texto escrito
Intención comunicativa
Desarrollo docente
Written text
Communicative intention
Teacher development
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;218
Abstract: The present work was developed with the purpose of capturing in the classroom new practices, theories and pedagogical strategies, studied in the course for the qualification of the master's degree in the specialty of Language and Literature, through the design of a didactic sequence with the theme central "The written text and its communicative intention", with the purpose of getting students to use the type of text appropriate to the context and the communicative intention through the knowledge of its fundamental characteristics, to satisfactorily solve the information and learning needs. Among the main results it was observed that the students exceeded in the learning capacity keeping a dynamic and motivated attitude in the exercise of the activities. In conclusion far from traditionalism, the professionalization and updating of teachers must be evidenced in the classroom perennially, to develop competences and cognitive and essential abilities in students.
Description: El presente trabajo se desarrolló con el propósito de plasmar en el aula las nuevas prácticas, teorías y estrategias pedagógicas, estudiadas en el curso para la titulación de la maestría en la especialidad de Lengua y Literatura, mediante el diseño de una secuencia didáctica con el tema central “El texto escrito y su intención comunicativa”, con el propósito de lograr que los estudiantes usen el tipo de texto adecuado al contexto y a la intención comunicativa a través del conocimiento de sus características fundamentales, para resolver satisfactoriamente las necesidades de información y aprendizaje. Entre los principales resultados se observó que los estudiantes superaron en la capacidad de aprendizaje manteniendo una actitud dinámica y motivada en el ejercicio de las actividades. En conclusión lejos del tradicionalismo, la profesionalización y actualización docente debe evidenciarse en el aula perennemente, para desarrollar competencias y capacidades cognoscitivas y esenciales en los estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/791
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-117.pdfTexto completo3,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.