Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/796
Title: Promovemos valores mediante la producción de folletos
Authors: Rivas Muñoz, Sissy Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Sanahuja, Eduard
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Folletos
Valores
Procesos constructivos
Lectura
Brochures
Values
Constructive processes
Reading
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;213
Abstract: The present TFM in Language and Literature develops the didactic unit "We promote values through the production of brochures" in the BSE. Carlos Julio Arosemena Tola, from the city of Quevedo, province of Los Ríos. The objective is to apply reading comprehension strategies by reading several brochures, optimizing the development of linguistic activities in the didactic sequence, to produce brochures, aimed at the promotion of values in the Educational Institution taking cognitive processes into account. The creation of manual and digital brochures, supported by Artistic Education and Tics subjects. They allowed to promote values in the school, the interesting thing was that the students were the ones who promoted the brochures, this allowed to carry out the practice and to empower themselves of the activity.The application of the vertebradora task in this didactic unit was novel and very practical that allowed an organized and effective work that allowed to fulfill the objective.
Description: El presente TFM en Lengua y Literatura desarrolla la unidad didáctica “Promovemos valores mediante la producción de folletos” en la EEB. Carlos Julio Arosemena Tola, de la ciudad de Quevedo, provincia de Los Ríos. El objetivo es aplicar estrategias de comprensión lectora mediante la lectura de varios folletos, optimizando el desarrollo de actividades lingüísticas en la secuencia didáctica, para producir folletos, encaminados a la promoción de valores en la Institución Educativa tomando en cuenta los procesos cognitivos. La creación de folletos manuales y digitales, apoyados en las asignaturas de Educación Artística y las Tics. permitieron promover valores en la escuela, lo interesante fue que los estudiantes eran quienes promovían los folletos, esto permitió llevar a la práctica y empoderarse de la actividad. La aplicación de la tarea vertebradora en esta unidad didáctica fue novedoso y muy práctico que permitió un trabajo organizado y eficaz que permitió cumplir con el objetivo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/796
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-121.pdfTexto completo1,53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.