Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/855
Title: Función lineal
Authors: Paredes Lagos, Irene Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Font Moll, Vicenç
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Función lineal
Estrategia
Constructivismo
Linear function
Strategy
Constructivism
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-118
Abstract: The selflessness in Mathematics is a reality in the First year of B.G.U. class “C” at Atanasio Viteri highschool. This is reflected in the low academic results. For this reason, this work proposes a sequence of tasks with diverse mathematical exercises incorporating daily situations, which allow incorporating linear functions to improve the teaching-learning process. It is also intended to encourage team work activities to let students build their own knowledge. During the application of the material, the students determined relationships between variables, interpreted mathematical models, showed more interest in the subject and worked cooperatively. To conclude, the use of didactic material, promotes the active participation of the ones who are involved in this process. In addition, the problems se with situations from extra mathematical contexts improve learning.
Description: El desiteres en la asignatura de matemáticas es una realidad, que aqueja a los estudiantes del primer año de BGU paralelo “C” del colegio “Atanasio Viteri”, esto se refleja en el bajo rendimiento académico, razón por la cual, el presente trabajo propone una secuencia de tareas, con diversos ejercicios matemáticos, que permitan incorporar situaciones cotidianas, en las cuales esten presentes, funciones lineales, con el propósito de mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje, se pretende también, fomentar el trabajo en equipo y permitir que los estudiantes construyan su propio conocimiento. Se pudo evidenciar que durante la aplicación del material los estudiantes lograron establecer relaciones entre variables, interpretaron modelos matemáticos, mostraron más interes en la asignatura y trabajaron cooperativamente. Se puede concluir que el uso de material didáctico, promueve la participación activa de cada uno de los involucrados, y que los problemas planteados con situaciones de contextos extra-matemáticos mejoran el aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/855
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-36.pdfTexto completo10,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.