Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/899
Title: Análisis de la función lineal
Authors: Farinango Cuzco, Luis Santiago
metadata.dc.contributor.advisor: Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Función
Directamente proporcional
Software
Function
Directly proportional
Software
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-96
Abstract: This work allows us to analyze the linear function with the important aspects help that are applied in mathematics ´s didactics, which is described in a didactic sequence detailing the objectives to be achieved and activities to be carried out, the problems that solved and posed were contextualized and analyzed in their field, at the same way we analyze the linear function with experimental, Manipulative and concrete material that means, to build knowledge at all the time. On the other hand, the technological tools such as the use of virtual calculators and free software Geogebra that are recommended by the Ministry of Education all of them are used to facilitate the understanding of the skills raised, and by that way to generate a much more dynamic Mathematics, looking for a better way to forge the student’s interest at all times and in small groups work so that students interact in pairs.
Description: El presente trabajo nos permite analizar la función lineal con la ayuda de aspectos importantes aplicados en didáctica de la Matemática, descritos en una secuencia didáctica detallando los objetivos alcanzar y actividades a realizar, los problemas resueltos y planteados fueron contextualizados y analizados en su entorno, de la misma forma analizamos la función lineal con material experimental, manipulativo y concreto es decir construir el conocimiento en todo momento. Por otro lado se utiliza herramientas tecnológicas como es el uso de calculadoras virtuales y el software libre Geogebra que es recomendado por el Ministerio de Educación facilitan la comprensión de las destrezas planteadas y de este modo generar una Matemática más dinámica, buscando forjar el interés del estudiante en todo momento y el trabajo en pequeños grupos para interactuar entre pares.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/899
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-76.pdfTexto completo1,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.