Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/919
Title: Aporte cultural de los incas al pueblo Cayambi
Other Titles: Sitios arqueológicos, medicina ancestral, el inti raymi y la pambamesa
Authors: Masapanta Cobacango, Martha Cecilia
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: Docente;Enseñanza;Innovación;Cultura;Aporte;Teacher;Teaching;Linnovation;Culture;Contribution
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;13
Abstract: The present unit belongs to the subject of History and Social Sciences for third year students of Baccalaureate, with the theme "Cultural contribution of the Incas to the Cayambi people, the objective was to know the Archaeological sites, the use of ancestral medicine and its benefits in health, the most relevant customs and traditions such as the Inti Raymi and the Pambamesa, by means of the historical method and by discovery, observation of images, videos, analysis of the sources, visits to the Archaeological sites, interviews, role-plays, technology and evaluation to value the cultural wealth in our town. I achieved a significant learning, because it allows to see the result, reflects my effort, asking the questions about what, how and for what I am going to teach, what will I evaluate? What will I do to evaluate? And with what will I evaluate? Fulfilling the demands of the globalized world, encouraging to be a good human.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: La presente unidad pertenece a la materia de Historia y Ciencias Sociales para estudiantes de Tercer año de Bachillerato, con el tema “Aporte cultural de los incas al pueblo Cayambi, el objetivo fue conocer los sitios Arqueológicos, la utilización de la medicina ancestral y sus beneficios en la salud, las costumbre y tradiciones más relevantes como el Inti Raymi y la Pambamesa, mediante el método histórico y por descubrimiento, observación de imágenes, videos, análisis de las fuentes, visitas a los sitios Arqueológicos, entrevistas, dramatizaciones, tecnología y evaluación para valorar la riqueza cultural en nuestro pueblo. Logré un aprendizaje significativo, porque permite ver el resultado, refleja mi esfuerzo, preguntándome qué, cómo y para qué voy a enseñar ¿Qué voy a evaluar?¿Qué haré para evaluar? y ¿Con qué voy a evaluar? Cumpliendo con las exigencias del mundo globalizado, fomentando a ser un buen ser humano.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/919
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-13.pdfTexto completo3,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.