Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3003
Title: Actividades experimentales en el proceso de Enseñanza Aprendizaje de Física en el 3ro BGU de la Unidad Educativa Luis Cordero
Other Titles: ACTIVIDADES EXPERIMENTALES EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA APRENDIZAJE DE FÍSICA EN EL 3RO BGU DE LA UNIDAD EDUCATIVA LUIS CORDERO
Authors: León León, Adrián Rodolfo
Serrano Arévalo, Jonnathan Fabricio
metadata.dc.contributor.advisor: Hernandez Amaro, Luis Enrique
Apolo Buenaño, Diego Eduardo
metadata.dcterms.audience: Trabajo de Integración Curricular previo a la obtención del título de Licenciado/a en Educación en Ciencias Experimentales
Keywords: actividades experimentales
estrategia didáctica
Mecánica
proceso de enseñanza aprendizaje
aprendizaje experimental
experimental activities
didactic strategy
Mechanics
teaching-learning process
experiential learning
Issue Date: 2-Mar-2023
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFECE;65
Abstract: This research aims to develop a didactic strategy based on experimental activities that contribute to the teaching-learning process in the 3rd year of high school B, C, D and E with respect to the Mechanics unit in the Physics subject at the Luis Cordero Educational Unit. The research is based on a mixed methodology with a pre-experimental approach, using various techniques and instruments for data collection such as: interview, survey, focus group, among others. The proposal consists of a didactic strategy elaborated in three stages: design, application and evaluation, whose purpose is to contribute to the teaching-learning process of Physics in high school. The results obtained show that students are able to relate the contents with aspects of daily life, have greater motivation towards learning the subject, are able to develop scientific skills, creativity, curiosity and reasoning.
Description: Esta investigación tiene por objetivo elaborar una estrategia didáctica basada en actividades experimentales que contribuya al proceso de enseñanza aprendizaje en los 3ros de bachillerato B, C, D y E con respecto a la unidad de Mecánica en la asignatura de Física en la Unidad Educativa Luis Cordero. La investigación se basa en una metodología mixta con un enfoque pre experimental, se hace uso de diversas técnicas e instrumentos para la recolección de datos como: entrevista, encuesta, grupo focal, entre otros. La propuesta consta de una estrategia didáctica elaborada en tres etapas: diseño, aplicación y evaluación, cuya finalidad es contribuir al proceso de enseñanza aprendizaje de la Física en el bachillerato. Los resultados obtenidos manifiestan que los estudiantes son capaces de relacionar los contenidos con aspectos del diario vivir, presentan mayor motivación hacia el aprendizaje de la asignatura, son capaces de desarrollar habilidades científicas, su creatividad, curiosidad y razonamiento.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3003
Appears in Collections:Educación en Ciencias Experimentales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRABAJO DE INTEGRACION CURRICULAR_ LEON_SERRANO.pdfTexto completo3,9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.