Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/882
Title: La utilización de diferentes contextos en la enseñanza de la geometría analítica a estudiantes de la unidad educativa del milenio “cochasquí” del segundo año de bachillerato general paralelo “a”.
Authors: Hermosa Meza, Raúl Vinicio
metadata.dc.contributor.advisor: Sol Puig, Manuel
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Contextos
Cochasquí
Fotografía matemática
Mathematical photography.
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-104
Abstract: The present work refers to the use of different contexts in the teaching of analytical geometry to the second year students of high school, these contexts have been taken from the environment where young people live and it is applied specifically to certain programmatic contents of several chapters of the analytical geometry that is taught in the baccalaureate. Each of the 8 sessions carried out highlights different ways of programming a class inside and outside the classroom. During the implementation we got results as: To create an environment of motivation for each session, greater interaction between students and the teacher, a better understanding of the applications of geometry, we can conclude that through this proposal we came to give a better meaning to knowledge taught and achieve the objectives proposed for the unit.
Description: El presente trabajo se refiere a la utilización de diferentes contextos en la enseñanza de la geometría analítica a los estudiantes de segundo año de bachillerato, estos contextos han sido tomados del medio en el que viven los jóvenes y aplicados específicamente a ciertos contenidos programáticos de varios de los capítulos de la geometría analítica que se imparte en el bachillerato. Cada una de las 8 sesiones realizadas resalta distintas formas de programar una clase dentro y fuera del aula. Durante la implementación se obtuvieron resultados como, crear un ambiente de motivación para cada sesión, mayor interacción entre estudiantes y docente, mejor comprensión de las aplicaciones de la geometría, podemos concluir que a través de esta propuesta se llegó a dar un mejor significado al conocimiento impartido y alcanzar los objetivos propuestos para la unidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/882
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-59.pdfTexto completo3,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.