Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/902
Title: Los números racionales
Authors: Trujillo Cumbal, Karina Maricela
metadata.dc.contributor.advisor: Dorce Polo, Carlos
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Números racionales
Material manipulativo
Aprendizaje significativo
Rational numbers
Manipulative material
Meaningful learning
Situations of daily life
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-94
Abstract: The main objective of this Master's Thesis is that the teaching-learning of the rational numbers in EBG's 8th grade students, is based on situations typical of their daily life, is a proposal that has also been used manipulative material and within it is the use of a family photograph with which it is intended to improve the various concepts of fraction and its elements. Done the analysis of the application of the Didactic Unit it is seen that the students obtained better results in their learnings and they have realized that the mathematics is part of the daily life and so little by little they have lost the famous fear to learn mathematics and given value to the same. Teamwork was a fundamental part to strengthen learning in students who in one way or another need to rely on someone to better understand the contents of this unit.
Description: El objetivo principal de este Trabajo Fin de Máster es que la enseñanza-aprendizaje de los números racionales en los estudiantes de Octavo año de EGB, se realice en base a situaciones propias de su diario vivir, es una propuesta en la que también se ha utilizado material manipulativo y dentro de ello está el uso de una fotografía familiar con la que se pretende mejorar los diversos conceptos de fracción y sus elementos. Hecho el análisis de la aplicación de la Unidad Didáctica se ve que los estudiantes obtuvieron mejores resultados en sus aprendizajes dándose cuenta que la matemática es parte del diario vivir y así poco a poco han perdido el famoso temor a aprender matemáticas y dado valor a la misma. El trabajo en equipo fue parte fundamental para fortalecer el aprendizaje en los estudiantes que de una u otra manera necesitan apoyarse en alguien para comprender mejor los contenidos de esta unidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/902
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-79.pdfTexto completo2,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.