Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1135
Title: Sistema de actividades para el desarrollo de la escritura creativa en estudiantes de 4º grado de la Educación General Básica.
Authors: Meneses Pillajo, Lizeth Gissela
Vargas Llumiuxi, Ana Belén
metadata.dc.contributor.advisor: Barrera Jiménez, Ana Delia
Keywords: Escritura creativa
Producción textual
Creative writing
Textual production
Issue Date: 29-Aug-2019
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFEB-EGB;36
Abstract: This degree work addresses a subject of significant importance in favor of the textual production of students, for which it aims to encourage creative writing in the fourth year of Basic General Education at the Educational Unit "La Inmaculada", of Cuenca, through the application of a system of activities designed for this purpose, in response to the difficulties that students present around the creative writing process, which is approached didactically in a limited way. Qualitative research has been carried out, with an action research methodology. In this sense, techniques and instruments were used to carry out the diagnosis in its different phases and to obtain clear and precise information that facilitates the elaboration and subsequent evaluation of the proposal used. The methodology was implemented in three phases: diagnosis, design and implementation. The results achieved attest the effectiveness of the proposal in terms of skills development inherent in this process and offers a model of didactic organization for the planning, execution and evaluation of the teaching process of creative writing learning.
Description: El presente trabajo de titulación aborda una temática de significativa importancia a favor de la producción textual de los estudiantes, para lo cual tiene como finalidad fomentar la escritura creativa en el cuarto año de Educación General Básica de la Unidad Educativa “La Inmaculada”, de Cuenca, mediante la aplicación de un sistema de actividades con tal propósito ,como respuesta a las dificultades que presentan los estudiantes en torno al proceso de escritura creativa, el cual es abordado didácticamente de manera limitada. Se ha llevado a cabo una investigación de tipo cualitativa, con una metodología de investigación acción. Al respecto, se utilizaron técnicas e instrumentos que permitieron realizar el diagnóstico en sus diferentes fases y obtener información clara y precisa, que facilitó la elaboración y consecuente valoración de la propuesta empleada. La metodología se desarrolló en tres fases: diagnóstico, diseño e implementación. Los resultados alcanzados dan fe de la efectividad de la propuesta en términos de desarrollo de destrezas inherentes a dicho proceso y ofrece un modelo de organización didáctica para la planificación, ejecución y evaluación del proceso de enseñanza aprendizaje de la escritura creativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1135
Appears in Collections:Itinerario en Educación General Básica



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.