Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1159
Title: | Escucha a la infancia a través de propuestas provocativas y documentación pedagógica |
Authors: | Alvarez Mise, Ninive Fernanda Padilla Molina, Johnny Alejandro |
metadata.dc.contributor.advisor: | Vilanova Buendía, Alejandra Manena |
Keywords: | Propuestas provocativas Documentación pedagógica Infancia Provocative proposals Pedagogical documentation Listen to childhood |
Issue Date: | 12-Aug-2019 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TFEI;8 |
Abstract: | The project aims to empower listening to children through provocative proposals and pedagogical documentation of the interests and learning of children from 3 to 5 years old. This research, qualitative, works children, "listening" to their experiences by observing and approaching their ways of doing. For this, the provocative proposals that have been designed to visualize the ways of knowing about childhood are documented. The pedagogical documentation includes the image, actions, conversations and productions of the children during the participation of the provocative proposals, where they tell their ideas or describe what they are doing in each space. In addition, the products of the children are documented and analyzed to listen to their actions directly on their productions. This study, as results will obtain the recognition of feeling, being wrong, snooping, experimenting, wondering, having fun, as actions of knowing childhood through provocative proposals that aesthetically seduce girls and boys to generate a learning connected with the interests and the way of knowing about childhood. |
Description: | El proyecto titulado “Escucha a la infancia a través de propuestas provocativas y documentación pedagógica” pretende potencializar la escucha a la infancia a través de propuestas provocativas y documentación pedagógica de los intereses y el aprendizaje de los niños y las niñas de 3 a 5 años. Esta investigación, de corte cualitativo, trabaja con los niños y las niñas, “escuchando” sus experiencias al observar y acercarse a sus maneras de hacer . Para esto, se documentan las propuestas provocativas que se han diseñado para visualizar las maneras de conocer de la infancia. La documentación pedagógica acoge la imagen, las acciones, conversaciones y producciones de los niños y las niñas durante la participación de las propuestas provocativas, donde cuentan sus ideas o describen lo que están haciendo en cada espacio. Además, se documentan y analizan los productos de los niños y las niñas para escuchar sus acciones directamente sobre sus producciones. Este estudio, como resultados obtendrá el reconocimiento del sentir, el equivocarse, el curiosear, el experimentar, el asombrarse, el divertirse, como acciones del conocer de la infancia a través de propuestas provocativas que seducen estéticamente a las niñas y los niños para generar un aprendizaje conectado con los intereses y la manera de conocer de la infancia. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1159 |
Appears in Collections: | Educación Inicial |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Proyecto de Titulación EI 9no (Ninive Alvarez y Johnny Padilla).pdf | Texto completo | 7,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.