Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1798
Title: | El portafolio digital para la autoevaluación de los estudiantes desde un ambiente virtual del aprendizaje en Lengua y Literatura |
Authors: | Bautista Pacheco, Carmen Beatriz Pérez Ayavaca, Narcisa Monserrath |
metadata.dc.contributor.advisor: | Guevara Fernández, Geycell Emma |
Keywords: | Autoevaluación Portafolio digital Evaluación Self-assessment Digital portfolio Evaluation |
Issue Date: | 18-Mar-2021 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TFEB-EGB;93 |
Abstract: | Due to the health crisis COVID-19, education switched to online mode, so teachers had to find new forms of virtual teaching and students to engage with them. The objective of this work is to find out how the use of the digital portfolio encourages self-assessment of learning to encourage learning in ninth-year students of the Corel Private Educational Unit. The research method is the Action Research of the ninth year group, which includes instruments and research techniques for data collection such as participant observation, the student survey and an interview with the teacher. As a result, self-assessment was not carried out in the classroom and no type of support or complement to learning was used, such as a digital portfolio. |
Description: | Por la crisis sanitaria el COVID-19, la educación cambió a la modalidad en línea por lo que, los docentes tuvieron que buscar nuevas formas de enseñanza virtual y los estudiantes acoplarse a ellas. El objetivo de este trabajo es averiguar cómo el uso del portafolio digital fomenta la autoevaluación del aprendizaje para incentivar el aprendizaje en los estudiantes de noveno año de la Unidad Educativa Particular Corel. El método de investigación es la Investigación Acción del grupo de noveno año, que incluye nstrumentos y técnicas de investigación para la recolección de datos como es la observación participante, la encuesta a los estudiantes y una entrevista a la docente. Tuvo como resultado que en el aula de clases no se realizaba autoevaluación y no se utilizaba ningún tipo de apoyo o complemento al aprendizaje como por ejemplo un portafolio digital. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1798 |
Appears in Collections: | Itinerario en Educación General Básica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo de Titulación.pdf | Texto completo | 1,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.