Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2721
Title: Desarrollo de los niveles de comprensión lectora en el séptimo grado EGB dentro del área de lengua y literatura de la Unidad Educativa Ciudad de Cuenca
Authors: Granda Soliz, Ayda Consolación
Paida Sánchez, Jessenia Estefanía
metadata.dc.contributor.advisor: Campozano Avilés, Enma Polonia
metadata.dcterms.audience: Trabajo de Integración Curricular previo a la obtención del título de Licenciada/o en Ciencias de la Educación Básica
Keywords: Comprensión lectora
Nivel literal
Inferencial
Literal
Reading comprehension
Inferential
Literal level
Issue Date: 23-Sep-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFEB-EGB;190
Abstract: This research project called "DEVELOPMENT OF READING COMPREHENSION LEVELS IN THE SEVENTH GRADE EGB WITHIN THE AREA OF LANGUAGE AND LITERATURE OF THE CIUDAD DE CUENCA EDUCATIONAL UNIT" aims to publicize the relevant aspects of the importance of development and enhancement of the levels of reading comprehension in the students of the seventh of basic parallel B, of the educational unit city of Cuenca, located in the province of Azuay, city of Cuenca, this with the aim of publicizing the levels of reading comprehension that students manage to master, and at what level they are, this through a test that was implemented to the students of the seventh of the aforementioned parallel where it was identified that they dominate the literal level and critical level according to their educational level, All this research was carried out based on a theoretical framework with authors referring to the proposed research topic and based on a methodological framework with a qualitative method and techniques and instruments were implemented according to the research together with its socio-critical paradigm and approaches that give support for this research.
Description: El presente proyecto tiene como finalidad dar a conocer los aspectos relevantes del desarrollo y la potenciación de los niveles de comprensión lectora de los estudiantes del paralelo B del séptimo año de educación general básica (EGB) de la unidad educativa ciudad de Cuenca ubicada en la provincia del Azuay. Para tal efecto se aplicó un test a los 22 alumnos que estuvo estructurado por 10 preguntas que analizan tres niveles de comprensión lectora: literal, inferencial y crítico, que son parte de los cinco establecidos por Barret. La investigación fue de carácter cualitativa, descriptiva, bajo un paradigma socio crítico y considerado como un estudio de caso, con base en la cual se estructuró el marco teórico -en donde fueron tomados en cuenta autores como Cassany y Barret-, el marco metodológico y se aplicaron distintas técnicas e instrumentos: observación, diario de campo, entrevistas abiertas a la docente y el test de evaluación con el propósito de evidenciar el nivel de comprensión lectora que tienen los alumnos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2721
Appears in Collections:Itinerario en Educación General Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GRANDA,PAIDA_TIC_12_EB.pdfTexto completo2,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.