Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2734
Title: | La participación protagónica en el proceso docente educativo de los estudiantes del 4to de EGB de la Unidad Educativa Ciudad de Cuenca |
Authors: | Gonzaga Torres, Jessica Nataly Lopez Remache, Diana Estefania |
metadata.dc.contributor.advisor: | García Felipe, Wilfredo |
metadata.dcterms.audience: | Trabajo de Integración Curricular previo a la obtención del título de Licenciado/a en Ciencias de la Educación Básica |
Keywords: | Protagonismo Participación Proceso docente educativo Sistema de talleres Prominence Participation educational teaching process Workshop system |
Issue Date: | 23-Sep-2022 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TFEB-EGB;196 |
Abstract: | The present investigation was carried out with the objective of proposing a system of workshops that would facilitate the active and leading participation of students in the educational teaching process of 4th "C" of Basic General Education of the Unit City of Cuenca. The research proposal was not implemented in practice due to the difficulties presented by the Covid-19 pandemic, however, it was assessed by 20 experts with high academic degrees and experience in teaching. This proposal was based on what was observed during the pre-professional practices in relation to the active participation of students in the educational teaching process and was complemented with a valuable collection of background information and support from various researchers. |
Description: | La presente investigación se realizó con el objetivo de proponer un sistema de talleres que facilitara la participación activa y protagónica de los estudiantes en el proceso docente educativo de 4to “C” de Educación General Básica de la Unidad Ciudad de Cuenca. La propuesta de investigación no fue implementada en la práctica por las dificultades presentadas con la pandemia de la Covid-19, sin embargo, fue valorada por 20 expertos de alto grados académicos y de experiencia en el ejercicio de la docencia. Esta propuesta se sustentó a partir de lo observado durante las prácticas pre profesionales con relación a la participación activa de los estudiantes en el proceso docente educativo y se complementó con una valiosa recopilación de antecedentes y sustentaciones de diversos investigadores. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2734 |
Appears in Collections: | Itinerario en Educación General Básica |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.