Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2359
Title: Estrategias didácticas para el fortalecimiento de la lectura oral y comprensión lectora en los estudiantes de sexto “B” de EGB de la U.E. Remigio Romero y Cordero durante el lectivo 2021-2022
Authors: Guillen Muñoz, Carla Camila
Méndez Suquitana, Andrea Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: García Macias, Zoila Esthela
Keywords: Estrategias didácticas
Lectura oral
Comprensión lectora
Teaching strategies
Oral reading
Reading comprehension
Issue Date: 14-Apr-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFEB-EGB;155
Abstract: In the present Curriculum Integration Work, a proposal is proposed, which contains didactic strategies to improve oral reading and reading comprehension of the sixth "B" students of EGB of the Remigio Romero y Cordero Educational Unit. This research arose during the pre-professional practice, in which it was observed that the students presented difficulties when reading. In the same way, the teacher mentioned that 40% of these are the ones that usually present the most problems when reading and understanding the texts with which they work in class. The research was carried out in two modalities, the first that was virtual, in which the problem was detected, the pretest was applied to know the level of oral reading, reading comprehension of the students, and in this way to be able to elaborate the proposal that was implemented later. The application of some didactic strategies, which were part of the project, were carried out virtually. In a second part, it was done in person, in which the execution in the classroom continued with the activities of the proposal. Then the post-test was carried out, with the intention of knowing if the activities carried out helped to improve the reading skills of the students.
Description: En el presente Trabajo de Integración Curricular se plantea una propuesta, que contiene estrategias didácticas para mejorar la lectura oral y la comprensión lectora de los estudiantes de sexto “B” de EGB de la Unidad Educativa Remigio Romero y Cordero. Esta investigación surgió durante la práctica preprofesional, en la cual se observó que los alumnos presentaron dificultades al momento de leer. De igual manera, la docente mencionó que el 40% de estos son los que más problemas suelen presentar al momento de leer y comprender los textos con los que se trabaja en clase. La investigación se realizó en dos modalidades, la primera que fue virtual, en la cual se detectó la problemática, se aplicó el pretest para conocer el nivel de lectura oral, de comprensión lectora de los alumnos, y de esta manera poder elaborar la propuesta que fue implementada más tarde. La aplicación de algunas estrategias didácticas, que fueron parte del proyecto, se realizaron de manera virtual. En una segunda parte se lo hizo de forma presencial, en la que dio continuidad a la ejecución en el aula con las actividades de la propuesta. Luego se realizó el postest, con la intención de saber si las actividades realizadas ayudaron a mejorar las habilidades lectoras de los estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2359
Appears in Collections:Itinerario en Educación General Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1. Trabajo de Integración Curricular.pdf3,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.